Česnečka …

… kulinarično popotovanje po Češki zaključujem z zmagovalko in vrhuncem češke kuhinje, česnovo juho, po domače poznano kot česnečko.

V Protivinu, ki je znan tudi po zelo lepem ambientu, kjer je locirana pivorana Platan (več o tem tukaj), sva se ustavila tudi v lokalni oštariji, z namenom da pivo omenjene pivovarne tudi podegustirava. Ambient oštarije je bil sila simpatičen, še posebej, ker so v njej obhajali rojstni dan. Sicer slavljenka ni kazala pretiranega navdušenja, so ga pa zato vabljeni, ki so ozračje, poleg starega CD plejerja napolnili z lastnimi zvoki ob spremljavi kitare.

Sedeč ob pivu v simpatičnem okolju je nos začel dražit prijeten vonj iz kuhinje in ker nisva bila lačna, vonjave pa so bile vedno bolj strastne, sva se odločila, da pojeva nekaj malega. Pojesti nekaj malega na Češkem pa je sila težko, saj se že predjedi strežejo v prevelikih količinah.

Česnova juha, je bil moj izbor. Te res ne more biti preveč, sem razmišljala in kaj kmalu ugotovila, da sem se krepko uštela. Na mizo sem dobila zajeten jušnik česnečke, ki je mamljivo dišala in že prva žlica je dala vedeti, da je tako dobra, da bi jo še angelčki jedli, če bi usta imeli.

Kaj kmalu sem ugotovila, da je to specialiteta oštarije, saj so vsi, ki so družno prihajali, naročali česnečko.

In kako jo pripravite? Kaj bi vam pisala. Oglejte si priložen video >> in vse vam bo jasno. Poleg tega pa je v moji plavalo še poširano jajce, ki je dalo juhi piko na i.

Pot se je iz Protivina sicer še nadaljevala proti Češkim Budejovicam, pa skozi Český Krumlov, ampak o tem zakaj sva zadnji večer jedla pizzo … mogoče v kakšnem od postov … ker sem še zdaj jezna, ko se spomnim na zagamane natikarje, ki … eh … dovolj bodi češke kulinarike …

Vseeno pa zelo kratek povzetek:
Češka kuhinja je precej podobna slovenski, vsaj če primerjam s koroškim in štajerskim koncem. Ogromno mesa, krompirja, izdatne juhe, seveda pa ne smemo pozabiti na zelje. Vsekakor ni primerna za vegeterjance brez domišljije in za tiste, ki jim svinjska mast dela problema, saj le-te Čehi kar dosti uporabljajo v svoji kuhi. Vsaka povpečna oštarija ima zelo solidno kuhinjo, s katero povprečen jedec ne bi smel biti nezadovoljen. Najljubša češka dekoracija je sveža rdeča paprika, rezine kumarice, rezine pomaranče in včasih še svež paradižnik. Ne manjka niti peteršilja. Solato vam začinijo s sladkanimi kisom, prav tako pripravljajo rdeče zelje v kombinaciji sladkorja in vinskega kisa. So strokovnjaki za kruhove in krompirjeve cmoke v različnih oblikah, ki so ponavadi priloga k mesnim jedem. Če bi bila tam več kot en teden, bi težko obdržala svojo povprečno težo in bi se le-ta hitro dvignila … za moj okus zelo dobra kuhinja, za moj občutljiv želodec pa malo manj, ampak nekako je šlo …

About Vale

Nesojena zvarkarca ...
This entry was posted in ... kulinarično, ... popotniško and tagged , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Česnečka …

  1. jackie4grace pravi:

    na prvi pogled spominja na poljski “žurek”, ampak očitno gre samo za navidezno podobnost, saj se sestavine in priprava precej razlikujejo. za žurek lahko potrdim, da se dobro je, za česnečko ti bom pa kar na besedo verjela.

  2. Vale pravi:

    Česnečko sem pripravila včeraj. Malce sem zajebala (pardon izrazu, ampak sem res), ker sem po tem, ko sem dodala stisnjen česen, juho še kuhala cca 15 min in je izgubila tisti izrazit česnov okus. Pa za osnovo sem vzela govejo juho.

  3. Descend pravi:

    Somehow i missed the point. Probably lost in translation 🙂 Anyway … nice blog to visit.

    cheers, Descend

Komentiraj