… hladno pivo in sarma

Baje mora za novo leto biti sarma. Ne bi vedela, ker pri nas nikoli ni bila, ne prej in ne potem, pa tudi letos ne. Je bila pa par dni zatem, pa še to samo zato, ker je malo pred starim letom klical Emir in vprašal: “Ti, sem se spomnil, da rada kuhaš, kaj ti prinesem eno glavo zelja?”

sarma

Emir je eden naših najljubših Bosancev in eden od najljubših čudakov, ki smo jih spoznali nekoč na standardnem kraju ob pivu. Doma imajonjivo, pa vinograd, pa sadovnjak, pa ne vem kaj še vse in doma delajo najboljši burek, pa fino slivovov marmelao, pa šnops, pa ne vem kaj še vse in med drugim so letos, kot vsa prejšnja leta,  kisali zelje. In Emir se včasih, ko kaj delajo, spomni name, me pokliče in vpraša: “Ti, sem se spomnil, da rada kuhaš, kaj ti prinesem (zelje/slive/marmelado/kore/itd.)?” In potem prinese in potem je to vedno tako zelo dobro, ker je tako zelo domače.

In takisto se je zgodilo z zeljem. Prinesel je eno veliko glavo in še malo naribanega. Povem vam, zelje, da te kap. Takšnega pa še ne. Medtem, ko sem zvijala sarmice, sem zraven glodala tiste zeljne žile kot zajec (čeprav še nisem videla zajca, ki bi jedel kislo zelje, ampak tako se pravi). In šlo je takole:

Za nadev sem zmešala eno opraženo čebulo, pest riža, pol kile govedine, jajce, sol in poper. Le-tega sem, kot se za sarme spodobi, zlagala na zeljne liste (vsakega posebej sem očistila štrcljev oz. zeljnih žilic) in jih lepo zvila skupaj. V pekač sem naložila prekajena rebrca, nanje sarmice, čez sarmice pa štrclje, ki so ostali. Ampak, ker sem večino štrcljev vmes poglodala, sem potem naložila čez sarme  naribano kislo zelje. Vse skupaj sem zalila s pol litra goveje juhe, pokrila z alu folijo in pekla v pečici na 180°C eno uro. Za nekatere bi bile tako pripravljene sarmice že gotove, jaz pa sem naredila dalje po svoje takole – sarmice sem previdno predevala v globoko posodo (z rebri in zeljem vred kakopak). V ponvi sem pripravila ajnprajn (spet ne vem kako se mu reče po slovensko) iz dveh žlic moke in žlice rdeče paprike, ki sem ga zalila z vodo in ga vmešala v sarmo, ki je zavrela. Vse skupaj sem kuhala še 10 minut, nato pa smo jo pomazali skupaj s kuhanim krompirjem, prepraženim na maslu.

p.s. pri pisanju tega posta, sem si zavrtela, kot si ponavadi ob kuhanju rola komade velecenjeni bloger Napo, TOLE in zvrnila poleg pol litra najljubšega hladnega piva – Klosterbräu Weisse.

About Vale

Nesojena zvarkarca ...
This entry was posted in ... kulinarično and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to … hladno pivo in sarma

  1. Emeta says:

    Ajnpren = prežganje
    pa saj je brez veze, ajnpren vsi zastopimo🙂 In vsi zdaj sline cedimo🙂

Leave a Reply

