Panelle e caponata …

… in to caponata di melanzane.

Panelle e caponata di melanzana

Panelle e caponata di melanzana

Februarja sem se potepala po Palermu in njihova kuhinja me je navdušila, ampak res navdušila. Svoje navdušenje sem kazala po dolgem in počez ter si s tem prislužila s strani gostiteljev knjigo “Sicilia la cucina della tradizione”, s strani kuharjev pa vedno kakšno dodatno specialiteto, kot na primer tartufov pesto ali pa domače torteline polnjene z maso iz nunnat (to so ene take mikroskopske ribice, manjše od giric).

Od vsega pa so mi najbolj sedli Antipasti e spuntini (predjedi in prigrizki) ter Primi piatti. Ko je bilo na vrsti Secondi di pesce sem bila ponavadi že tako sita, da mi je bilo čisto vseeno katero pesco so nam pripravili. In če se še malo poglobim, sem bila med Antipasti e spintini najbolj navdušena na panelli, ki se pripravijo iz čičerikine moke in pašejo prav povsod tudi h caponati.

Vse skupaj se pripravi razmeroma preprosto in služi kot odlična predjed, tako skupaj kot posamezno. Spodaj recepta za 2 osebi.

CAPONATA DI MELANZANE:

  • 1 melancan
  • 1 paradižnik
  • 1 čebula
  • 25 g oliv
  • 1 steblo zelene
  • 10 g kaper
  • strok česna
  • kis, sol, oljčno olje

Melancan narežemo na kocke, ga osolimo in pustimo eno uro, da se zjoče. Čebulo narežemo na tanke rezine ter jo čisto malo popražimo, dodamo spasiran paradižnik, narezane olive, narezano zeleno ter stisnjene kapre (stisnemo jih kar s stiskalnikom za česen, lahko pa pustimot tudi cele). Vse skupaj pražimo, dokler ne povre voda, ki jo zelenjava spusti. Dodamo žlico kisa, strt česen, melancane, osolimo in dušimo še 10 minut. Jed je pripravljena. Italijani jo jedo hladno, če pa vam ne paše, je čisto ok tudi topla. Poda se tudi kot priloga k piščančjemu ali puranjemu mesu, lahko tudi k ribi.

PANELLE:

  • 100 g čičerikine moke
  • sol, poper
  • 2,5 dcl vode
  • arašidovo olje, če niste nanj alergični

Moko previdno vmešamo v vrelo vodo, ki smo jo osolili. Na zmernem ognju ob nenehnem mešanju kuhamo 15 minut. Mešanico “zlijemo” (mešanica je gosta) na pekač obložen s peki papirjem. Maso zravnamo z žlico ali nožem na 2 do 3 mm debel pravokotnik. Pustimo, da se ohladi. Nato razrežemo pravokotnik na manjše pravokotnice (cca 8 x 4 cm), ki jih ocvremo na olju do zlato rjave barve. Postrežemo tople, prav dobre pa so tudi hladne.

Panelle

Panelle

Un buon appetito!

About Vale

Nesojena zvarkarca ...
This entry was posted in ... kulinarično and tagged , , . Bookmark the permalink.

17 Responses to Panelle e caponata …

  1. Emeta says:

    Če melancan z jurčki zamenjam, bi pa šlo🙂 .

  2. Vale says:

    @Emeta ne vem kako bi jurčki šli skupaj z olivami in kaprami? Meni kombinacija ne potegne …

  3. kameleonka says:

    Melancan je melancan in da poseben okus. Emeta, jaz bi v primeru da ne maraš melancan, šla v čisto drugo skrajnost in preliv naredila iz lisičk v smetanovi omaki. Ampak kot pravim, potem je to že druga zgodba…🙂

  4. Alain says:

    Bravo Vale…sedi…5! Caponato občasno naredim, panelle pa še nisem… bom zagotovo kmalu.

    (to lahko zbrišeš, ko popraviš, dva typota: pri receptu imaš napisano pannele namesto panelle… pri nazivu knjige pa ti je ušel en “d”: traizione)

  5. Vale says:

    @Alain hvala za oceno in za popravke🙂 Panelle bi že prej naredila, pa nikjer nisem dobila čičerikine moke, niti v bella Trieste ne. Zadnjič pa kupujem v Sparu in na polici z zdravo prehrano vidim čičerikino moko in evo jih. Odlične so, še jih bomo pekli🙂
    A ješ caponato hladno ali toplo. Jaz kakor kdaj, včasih jo tudi med testenine vmešam🙂

  6. Emeta says:

    @Vale: A se ti zdi čudna kombinacija, torej? Morda je pa res. Bi bile boljše bučke?

  7. kameleonka says:

    Ne, melancana!

  8. Vale says:

    @Emeta, bučke in kapre gredo že lepše skupaj, samo potem to ni več caponata🙂

  9. Alain says:

    Jaz tudi predlagam izključno melancane…če smo že pri tem🙂

    @vale: Večinoma hladno s popečenim kruhom pa kakšnim ovčjim sirom.

  10. Emeta says:

    @Vale: Šmenta, pol je pa ne bom delala, če še prebrat ne znam🙂 . Bom kar svoj zvarek sestavila in ga objavim, če preživim😀 .

  11. kameleonka says:

    Odlična jed. Kdor na tržnici pozabi kupiti malancano, le-to lahko nadomesti z bučkami. Res sem budala – pozabila sem kupit glavno sestavino!!

  12. Vale says:

    :-))))))))))))))))))) to Emeti povej :-))))))))))))))

  13. Emeta says:

    Prav, bo z bučkami, ji bom rekla Peponata😀 .

  14. Pingback: Pametne buče … « Ukročena trmoglavka …

  15. Lucija says:

    Nekaj časa spremljam tvoje kulinarične sposobnosti in sem res navdušena!🙂

    Sem pa komentiram, ker tvojega kontakta nisem našla na strani. Stvar je taka: sodelujem pri enem koroškem projektu in imam prošnjo oz. ponudbo zate. Prosila bi te, če se mi oglasiš na mail, ki sem ga podala, tam pa ti bom razložila, za kaj gre, če te bo slučajno zanimalo.

    Želim ti še veliko uspešnih kuharskih podvigov.🙂

    Lucija

  16. Vale says:

    Lucija hvala, mail sem pa tudi že poslala🙂

  17. Lucija says:

    Hvala za hiter odgovor.
    Prosim te, če mi lahko samo še enkrat posreduješ mail, ker sem imela problem z inboxom (zdaj je urejeno). Oprosti za nevšečnosti🙂

Leave a Reply

