Vam je vseeno kaj jeste?

Moja malenkost nima nikoli posebne želje prehranjevanja v restavracijah, razen v primerih, ko:

  • ne gre drugače (beri, gre za poslovno ali zasebno vabilo),
  • je časovna stiska enormna in ni časa za kuhanje (kar se zgodi res redko, saj se tudi v 15 min da pripravit okusen obrok),
  • je čas za pizzo, ki je še vedno boljša v dobri pizzeriji kot doma,
  • sem na poti ali popotovanju in okušam tradicionalno kulinariko.

Tako je prejšnji teden naneslo, da je obveljala opcija pod alinejo 1. Povabljena sem bila na kosilo v eno od ljubljanskih oštarij. Bil je čas kosila, gneča ogromna in zasedli smo zadnjo mizo. Bežen pogled na jedilnem listu je dal vedeti, da imam na izbiro dnevno malico, dnevno kosilo ali kaj iz redne ponudbe v obliki pizze ali testenin. Odločila sem se za dnevno malico, ki je ponujala solatni krožnik s koščki puranjega fileja. Cena 4,5 EUR.

Na mizo sem dobila uvelo zeleno solato, ki je morala biti zmešana že kakšno uro,  naribano sveže zelje, malo koruze iz pločevinke in malo fižola takisto iz pločevinke. Vse skupaj je plavalo v vodenem kisu, na vsem skupaj pa je ležal paniran puranji zrezek, narezan na trakove, ki je bil na dnu lepo razmočen od uvele solate. Morda kdo poreče: “Kaj pa si mislila, da boš dobila za to ceno?” Sama pa porečem, da ni važna cena, ampak način priprave in postrežbe.

  1. Zakaj gostinci vnaprej zmešajo solato, ki se potem tensta dokler ni postrežena? Vsak si lahko začini solato po lastnem okusu in še svežino ohrani.
  2. Zakaj gostinci tako radi uporabljajo v solatah zelenjavo iz pločevink na tako neposrečen način?
  3. Zakaj morajo v solatni krožnik po večini vedno vtaknit še zelje?
  4. Kako lahko pade nekomu na pamet, da v solato vmeša pohan zrezek?
  5. Ali ne bi bilo bolje, da bi v času, ko je na trgu največ sveže zelenjave, postregli z narezanim paradižnikom, kumarami, zeleno, morda koromačem, bučkami?

Pogled po okoliških mizah je razkril, da so naročniki po večini zelo zadovoljni s ponudbo, saj so vsi veselo praznili te solatne krožnike in v glavo se mi je prikradlo že staro razmišljanje Ključne podrobnosti o pivu, ki gre nekako takole:

Večina ljudi v slovenskih lokalih naroči pivo in večina natakarjev nikoli ne vpraša: “Kakšno pivo pa bi želeli?” ampak se vprašanje glasi: “Laško ali Union.”  Po ponudbi v omenjeni restavraciji, ki je podobna večini restavracij z malicami in kosili po Sloveniji, bi mirne duše  natakarju, ko bi vprašal: “Kaj lahko postrežem?”  odgovorila: “Hrano, prosim,” in on bi potem samo še vprašal: “Malico ali kosilo?”

Pri vsem tem razmišljanju “na glas” dobim vedno očitke, da se preseravam. Sama temu ne bi rekla preseravanje. Mi pač ni vseeno kaj jem in mi tudi ni vseeno kaj pijem.

Pa dober tek in na zdravje.

p.s. Ta isti dan sem v ljubljanskem pub-u, ki ima kar pestro izbiro piva, naročila Hoegaarden, ki mi ga je natakar velumno postregel v 2 dcl kozarcu za vodo. Šalabajzerji … upam, da vina ne streže v skodelicah za kavo.

About Vale

Nesojena zvarkarca ...
This entry was posted in ... razmišljanja, ... škavace. Bookmark the permalink.

14 Responses to Vam je vseeno kaj jeste?

  1. kameleonka says:

    Neverjetni so s temi solatami, res. In za povrh še narezan šnicelj na vrh solate… Nimam besed. Škoda, ker nisi napisala imena te šalabajzerske restavracije!
    Ampak kriv je folk, ker to je. Ker večini ljudi je to čisto v redu in ja, potem taki kot si ti in jaz in morda še kdo ali pa tudi ne, izpademo tečke, kakopak.
    Malokdaj jem zunaj – iz podobnega razloga kot ti – ker sama preveč dobro kuham, da bi zunaj jedla slabo, pa tudi zato, ker je hrana v restavracijah, taka kot je, predraga. No, včeraj sem jedla zunaj: popečen sir na sezamu z namazom iz artičok – na rukoli. Je bilo dobro – če odštejem, da sem bila cel večer in še polovico današnjega dne napihnjena kot sod – od parih grižljajev, neverjetno. Ne, ni je čez domačo kuho!

  2. Vale says:

    Onka, ne bom pisala imena, ker je bilo res preveč šalabajzersko, da bi sploh omenjala, sploh pa je večina enakih. Sem se pa spomnila zanimivega pogovora zadnjič pri kosilu s sodelavkami. Vpraša meni najljubša:
    “Ti, pa kaj je ta vegeta?”
    “Hja, to je začimba za tiste, ki ne znajo kuhati.”
    “Aha, no, pol pa nič takšnega, če ne vem kaj je.”
    “Ne, res ne rabiš vedet.”
    Pri tem je še druga meni ljuba sodelavka povedala, da jo je njena mama včasih zelo uporabljala in da je ona nikoli ni marala, drugi dve pa sta sumljivo molčali🙂

  3. emetadindon says:

    Torej nisem samo jaz sitna v restavracijah. Dobro.

  4. klimbra says:

    Fak…..Walči……zdej si me pa zatukla v tisto najglobje brezno, kjer se bom vsaj mesec ali dva kujal…….namreč, jaz sem absolutno nor na Vegeto…….in jo tlačim v vse, kar skuham ( seveda, le sebi in izključno kot dodatek ).

    BTW……a mi zaupaš lokacijo “Puba” z bogato ponudbo piva…….jaz ga še nisem našel. No, dopuščam opcijo, da zelo slabo iščem.😉

  5. Vale says:

    Klimbra vrži hudiča stran, saj znaš odlično kuhat …

    Lokacijo zgoraj omenjenega puba ti ne zaupam, ker piva ne znajo postrečt kot se šika, te pa kamot pošljem v Irish Pub ali v Lepo žogo, vendar pod pogojem, da najprej naročiš Delirium Tremens😛

  6. polona says:

    Jaz sem enkrat, ko sem za otroka naročila sok s smetano, dobila pol litrski kozarec za pivo, napolnjen z jabolčnim sokom in smetano.😉

  7. matilda says:

    Jem “zunaj” :
    – ker delam skoraj ves dan – kar pomeni, da jem piranske škavace
    – ker mi na izletu/potovanju pomeni hrana sti užitek kot prekrasna pokrajina, antično kamenje, obisk galerije ali muzeja.

    Dve skraaaaaajnosti, kaj ne?!?!
    Zaradi prve sem “debela”
    Zaradi druge uživam.
    Sem pa tečka, kot ve vse, ker je zame prehanjevanje dogodek (ambient, ljudje, hrana; ne nujno v tem vrstnem redu).

    Onka, kje si jedla, kar si jedla?

  8. salvia says:

    jao, jaz imam s tem tudi velikokrat probleme. ker mi pač ni vseeno, kaj gre mimo mojega goltanca. solata v litru olja in razkuhana zelenjava. ta teden sem šla v oh in sploh “fusion” kvazi tajsko restavracijo, kjer je že tretjič vse tako slano, da peče po grlu. kljub prošnji naj šparajo na soli. kot je rekla Kameleonka, sama preveč dobro kuham, da bi se pacala zunaj.

  9. kameleonka says:

    Pod vrbo v Trnovem. Okoli gostilne diši po domačem. Dobro je bilo, ampak jaz očitno ne prebavljam več sintetične trgovinske zelenjave.😦 Razvadila sem se.

  10. sv3der says:

    jaz bi dodal, da grem tjakaj na kaksno sladico🙂

    Drugace pa rad jem doma. Zadnje 3 mesece kuham in nahranim poleg sebe se dvoje lacnih ustec. Bojda mi uspeva. Kdaj tudi s tvojo in Napotovo pomocjo😉

    a propos solat: ne maram solat v Nemciji, kjer jo utopijo (solato) v neki ogabno sladki pomadi. Bolj vsec so mi French style soaltni korzniki, ampak tudi ne povsod.

  11. Alain says:

    Prvo odgovori na zastavljena vprašanja:
    1. To je tudi zame vprašanje.
    2. Poceni, hitro in seveda slabo.
    3. Poceni in hrusta.
    4. Novel’ kuzin’😉
    5. Obratno od odgovora št. 2

    Drugače pa jem zunaj bolj poredko… le pričakovanja znižam pri kosilih v rangu 3-5 EUR. Skrbno izbran zrezek s svežo zelenjavo dobim v večini primerov le doma🙂 Komot street food, fast food in podobne zadeve prebavim. Vsekakor si privoščim tudi obisk boljše restavracije (tam sem pasji) za uživancijo dobrih in svežih sestavin… pomemben je še izgled, ambient, postrežba in konćno tudi okus.
    Kvaliteta pred kvantito je moje vodilo.

  12. pervy says:

    kaj pa naročaš solate! Naročiš meso in v večini primerov je za pojest. Tudi če prideš k meni na piknik bo meso dobro pripravljeno, pivo (Laško🙂 ) hladno, za solato pa ne garantiram ker nisem vešč te priprave in nevem kaj solatojedci hočejo oz. kaj jim ustreza.
    Aja to velja kot vabilo na kak piknik ali vsaj pivo, čeprav vem da vaju ne bo blizu🙂

  13. Vale says:

    @Pervy, tudi solata je bila za pojest, kar še ne pomeni, da je bila dobra🙂 Ok, prideva na piknik. Enkrat. Menda. Rajši ti pokliči, če boš kje v bližini, bo večja verjetnost, da se dobimo …

  14. emetadindon says:

    Obožujem kombinacijo super hrana, obupna sobica, kamor gre še cesar peš😦 v neki fensi gostilni.

Leave a Reply

