Js mam en krompir …

… da v hiši biu je mir,
da h Toniju sem uahko šou na pir.

Poje Milan Kamnik v pesmi Grubanje.*

 null

Krompir – repica, repa, čompe, krampir in še bi se našlo narečnih besed, sama pa sem zaradi narečja v menzi naše ustanove bila nekaj mesecev šikanirana.

Na Koroškem se reče krompirjevi solati mrzel krompir, saj jo pripravimo iz narezanega kuhanega mrzlega krompirja, ki mu dodamo narezano čebulo, ga osolimo, popramo, začinimo s kisom in bučnim oljem ter postrežemo. Tako jaz nekega dne stojim v menzi naše ustanove na Primorskem v vrsti za zaslužen obrok in stegujem vrat, da bi videla kaj nam Luba nudi. Ker sem malo čorava (beri slabo vidim), se mi je dozdevalo, da je v eni od posod mrzel krompir, pa povprašam Lubo, a tole je mrzel krompir? Luba me srpo pogleda ter užaljeno in osorno odvrne, mrzlega krompirja pa mi že nimamo. Seveda je bila vsakršna razlaga, da sem s tem mislila na krompirjevo solato odveč, kajti Luba je bila prepričana, da jo hočem obsoditi, da ponuja mrzel krompir in se je tako razhudila, da ni slišala nič ve, si je pa vse skupaj dobro zapomnila, saj sem v naslednjih mesecih dobivala manjše porcije kot ostali, če pa sem želela kakšno kombinacijo, ki sem jo videla na predhodnjih krožnikih, je samo rekla, ne pripada, vzela tisto veliko kuhalnico ter mi počila na krožnik žmoht, ki ji je prišel pod roko (malo dramatiziram, kot vedno, ampak ni daleč od resnice).

Minuli vikend sem malo pohala in ko sem tuhtala kaj ponuditi zraven sem med tuhtanjem pripravila sledečo krompirjevo solato, ki ji zaradi mene lahko rečete tudi mrzel krompir in ne bom prav nič jezna.

null 

Skuhala sem tri večje krompirje, jih olupila in ohladila (ohlajen krompir se pri mešanju ne poca in sprijema, če pa imater rajši takšnega, pocastega, ga pripravite še toplega). Ohlajen krompir sem narezala na rezine, dodala pest kuhanega graha in eno narezano rumeno papriko. Vse skupaj sem osolila, poprala, dodala žlico kisle smetane, žlico tatarske omake in žlico majoneze, ki je tokrat nisem pripravila sama, ker se mi ni dalo, čeprav vam toplo priporočam, da se vam da, ker je solata tako okusnejša. Solato sem postavila za par ur v hladilnik, da je bila res mrzla.

Majonezo preprosto pripravite tako, da ločite rumenjak od beljaka (dva bosta dovolj). Nato začnete z miksanjem rumenjakov, ki jim po kapljicah dodajate olje (4 do 5 dcl, odvisno kako gosto majonezo želite), na koncu osolite, vmešate žličko gorčice, lahko tudi malo limoninega soka ali vinskega kisa.  Takšna, doma pripravljena majoneza, je odlična za solate.

 

*Grubanje (izgovorjava 'gruo:banje) - okopavanje krompirja. 
 Primer -  Pov pola sn ogrobo, venč pa ni švo (pol polja sem okopal, več pa ni šlo)

About Vale

Nesojena zvarkarca ...
This entry was posted in ... kulinarično and tagged , . Bookmark the permalink.

11 Responses to Js mam en krompir …

  1. M&M says:

    ker si že ravno pri narečju…
    kliče očeta njegov brat: “prejd mi pomagat, pokauso sn, obarnat jo je trejba.”

    hja, pa krompir je pr nas tud mrzu🙂

  2. Ervina says:

    Tudi mi je mrzel krompir in ne krompirjeve solate.

  3. Ivan Grozni says:

    Čudaki(nje).

  4. Karmen says:

    V mojem priseljenem koncu temu rečejo “kisu krumpir”.

  5. Vale says:

    Ha, si kar predstavljam obraz gospe Lube, če bi jo pobarala, če ima kisu krompir😛

  6. Ervina says:

    Naslednjič jo vpraši, če ima grenedirmarš.🙂

  7. vale says:

    Ne obedujem več tam, pa tudi teta Ljuba ne kuha več tam. Pri nas je granidirmarš🙂

  8. Alain says:

    Hehe… res sva imela tajming za krompir danes🙂
    Razumem Lubo… sej ni bla žleht po defoltu… samo komunikacijski šum.

  9. spela says:

    Mi seveda imamo krompirjevo solato😉, ampak so zraven poleg čebule in majoneze še trdo kuhana jajca.
    Za majonezo pa ni nujno ločit beljake od rumenjakov… prav zelo okusna nastane tudi iz celega jajca.

  10. jackie4grace says:

    na Gorenjskem jemo “kisu krompir”; obožujem pa obe različici; v eni se krompirju primešajo naribane kumare z malo čebulice in popra, v drugi pa trdo kuhana jajca in čebulica; božansko

  11. Vale says:

    @Špela seveda lahko uporabiš cela jajca, ampak sama jo pač delam samo iz rumenjakov🙂

Leave a Reply

