Bramborový knedliki po slovensko …

Coprnica ne bi bila prava coprnica, če si ne bi iz svojih popotovanj skoraj vedno privlekla kuharsko knjigo in preizkušala kulinarike še na domačih tleh …

… ker se temperature na majhnem obmorskem pasu naše ljube še niso dvignile v abnormalno visoka območja, ker pritisk ne pritiska preveč proti tlom in ker sem včeraj dokaj hitro zaključila z delovnimi obveznostmi, sem se odločila, da naredim naslednji dan (to je danes) za kosilo polnjene krompirjeve cmoke po recepturi iz češke kuharice. Seveda sem hotela stvari poenostavit, da bi bilo kosilo danes prej pripravljeno, zato sem testo zamesila že včeraj zvečer, kar je bila napaka številka ena. Zakaj? Cmoki so bili sicer izvrstni, priprava le-teh pa malo manj, saj se je vse lepilo … ampak več o tem v nadaljevanju … včeraj zvečer sem tudi pripravila prilogo k cmokom, ki je na češkem zapovedano zelje. No, jaz sem si raje izbrala bučke, po domače cukete imenovane …

Dve običajni cuketi olupite in narežeti na čim tanjše kolute. Olupite tudi eno običajno čebulo, ki jo prav na drobno narežeti (moja mama je včasih znala povedati, da sliši kako na debelo režem čebulo in zdaj ji to verjamem) …

Na olju prepražite čebulo, da postekleni, nato pa dodajte narezane cukete. Začinite z dvema žlicama rjavega sladkorja, osolite, zalijte z decilitrom jušne osnove ali vode ter decilitrom belega vina ter dinstajte oziroma brbotajte tam do pol ure. Na koncu vmešajte na kocke narezano popečeno slanino. No, to storite naslednji dan, če ne delate cuket za isti dan, drugače bodo prevzele preveč okusa od slanine.

… cmoki … knedli … krompirjevi … potrebujete:

400 g kuhanega krompirja
1 žličko soli
50 g koruzne moke
Pol jajca (jep, pol jajca – jajce razžvrkljajte in ga dodajte samo polovico)
50 g pšeničnega zdroba
100 g moke
100 g na kocke narezane in popečene slanine
100 g na kocke narezanega sira

Torej, kuhan krompir olupite in ga na fino naribajte na leseno površino. Dodajte sol, posujte s koruzno moko, naredite na sredini luknjico v katero vlijte jajce (po koroško jajco), potem pa vzemite nož in medtem, ko dodajate zdrob in moko, z nožem mešajte sestavine. Testo razdelite na deset enakih kupčkov. Kupček sploščite, ga nadevajte s slanino in sirom, stisnite konice ter oblikujte v cmok. Kuhajte 10 do 15 minut v vodi, ki ste ji dodali žličko olja.

Ko kuhate cmoke, v ponvi prepražite čebulo do zlatega, s katero nato okrasite cmoke, ki ste jih postavili na dinstane cukete. Njamsi … ampak …

Nekaj napotkov, kako se ne lotevajte cmokov:

  • Počakajte, da se krompir ohladi.
  • Ne mesite sestavin preveč. Bolj, ko jih boste mesili, bolj bo testo lepljivo in več ga bo na vaših rokah kot kje drugje, zato resnično upoštevajte nasvet in mešajte z nožem ali vilico.
  • Ne pripravljajte testa en dan vnaprej in ga puščajte v hladilniku pokritega. Cmoki bodo sicer dobri, vendar preden jih boste naredili, boste imeli kuhinjo polno moke, roke pa polne testa, ki ne bo hotelo nikamor drugam.

In če preverite kopijo z originalom … >>>

About Vale

Nesojena zvarkarca ...
This entry was posted in ... kulinarično and tagged , , . Bookmark the permalink.

8 Responses to Bramborový knedliki po slovensko …

  1. Alain says:

    Coprnica res ne bi bila Coprnica🙂 … Dobrodošle vse nove ideje za kuharijo. S krompirjevim testom pa je res… sem že velikokrat zašuštral in kot monstrum po kuhinji bezljal z zalepljenimi rokami in dodajal moko ko mona🙂

  2. Vale says:

    Alain, ko sem jih prvič delala (to je že dooooooolgo let nazaj) sem namesto cmokov dobila močnik🙂

  3. Muki says:

    Tale s pol jajca je mal češka fora, a se ti ne zdi. Velikosti jajc so itak različne. Če bi se šli natančnost bi raje napisali 30-40 g ali pa kaj podobnega.
    Jaz bi temu rekel napaka ali hrošč v receptu, dasiravno jih sam delam redno.
    Krompirjevih, mimogrede, še nisem jedel. Zgledajo pa obetavno, po izgledu in sestavi.

  4. vale says:

    @Muki – Tega pol jajca sem kar jaz naredila na pol. Zakaj? Pri original receptu pride eno jajce na 800g krompirja. Ker imam s krompirjevim testom slabe izkušnje (ali sem dobila močnik ali pa so bili trdi kot kamen), sem se odločila, da se striktno držim original recepta. No, da ti še nekaj zaupam. Ni šlo, ker nisem imela zdroba, zato sem ga nadomestila s toliko več moke … knedli so bili na koncu odlični, kot so se tudi med pripravo odlično lepili na moje roke in še kam🙂

  5. Anja says:

    No, tele cmočke bi pa z veseljem pocmočkala.🙂

  6. glista says:

    hvala za tale recept, sem naredila za moje cimre pa so bile čist navdušene!😉

  7. Vale says:

    O glista, resno? Pa kaj si knedličke tudi delala? So se kaj pacali in limali po rokah?

  8. glista says:

    so, so, zelo! lumpi😉

Leave a Reply

