Trdelník …

Trdelník vam ponujajo v Pragi na vsakem vogalu kot staročeško specialiteto. Zadeva je prav fina za hiter snack, ko vam “pade cuker”.

Iz slike je razvidno kako jih pečejo, mene pa je zanimalo kako jih pripravijo oziroma kakšne so njegove sestavine, zato sem malo brskala po netu in na koncu ugotovila …

… da so trdelník po uredbi sveta (ES) št.l 510/2006 zaščitili z geografskim poreklom  Slovaki pod imenom “Skalický trdelník”, kot tradicionalno vrsto slovaškega pekarskega proizvoda. Pri tem navajajo, da je Skalický trdelník fin pekovski izdelek votle valjaste oblike z notranjim premerom 3-5 cm in zunanjim premerom 6-10 cm.

Testo, ki se največkrat uporablja, sestavljajo naslednje sestavine: za kilogram pšenične moke potrebujemo 5-8 jajc, kvas, mleko, kristalni sladkor, sol, muškatni orešček, aromo, limono, nasekljane orehe, mandeljne ali marelična jedrca ali njihovo mešanico, svinjsko mast, rastlinsko olje, maslo, vanilijev sladkor in sladkor v prahu.

Iz kvasa, mleka in kristalnega sladkorja se pripravi kvasec, ki se nato zmeša s pšenično moko. temu se doda kristalni sladkor, jajčne rumenjake in beljake, sol ter druge sestavine. Vse se zmeša v rahlo testo in pusti vzhajati na sobni temperaturi. Ko testo vzhaja, se razdeli na hlebčke po 250-500 g, iz katerih se oblikujejo svaljki. Ti vzhajajo, nakar se navijejo na nameščene lesene valjarje (imenovane trdla), pritrjene na podstavek. Ko je svaljek navit na valjar, se premaže s stepenimi jajčnimi beljaki in posuje z mešanico nasekljanih oreškov ter peče nad žarečo vročino do zlatorumene barve, medtem pa se nenehno obrača in občasno premaže z maslom. Pečen trdelník se ohladi in posuje s sladkorjem v prahu, zmešanim z vanilijevim sladkorjem.

Geografsko območje: Skalický trdelník izdelujejo na določenem območju Slovaške, ki ga omejejo: na severu meja s Češko, na zahodu reka Morava, na jugu reka Myjava in na vzhodu reka Teplica od naselja Senica do meje s Češko.

Dokazilo o poreklu: Prepoznavnost izdelka zagotavlja navedba izdelovalca na embalaži ali oznaki, ki jo mora vsak izdelovalec pritrditi na izdelek. Poreklo posebnega geografskega območja zagotavlja mesto izdelave, ki leži znotraj natančno določenega geografskega območja, v kateresm se skalický trdelnik sme izdelovati.

Po ustnem izročilu je recept za izdelavo trdelníka, ki je postal znan v Skalci na Slovaškem in njeni okolici, sestavil kuhar grofa Jozefa Gvadányija, pesnika in pisatelja, ki je živel v Skalici od 1783 do 1801.

No, midva nisva jedla skalickega trdelníka ampak staročeškega. Vseeno je bil odličen.

About Vale

Nesojena zvarkarca ...
This entry was posted in ... kulinarično, ... popotniško and tagged , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Trdelník …

  1. zdrawc says:

    File pa ni nič????

  2. sv3der says:

    tolk kompliciranja za en nič😉 a je bil vsaj dober?

    @zdrawc: tudi jaz sem se najprej vprašal to😀

    -sv3

    p.s. ko sem prebral naslov, sem pomislil, da bo govora o kakšnem trdivcu. but than again, it’s just me and my perv mind😉

  3. Vale says:

    @Zdrawc nič file🙂

    @Sv3der kot rečeno nič file. Ime izhaja iz tega, da je zadeva res zelo trda, ampak presenetljivo všečnega okusa. Zaradi dodane limonine lupine je sladko kisla in se v ustih prav lepo stopi. Lahko, da je temu botrovala tudi moja lakota, ampak glede na to, da nisem ljubiteljica sladkišev lahko trdim, da je dober.

    Ko sem jih prvič zagledala, sem mislila, da je to nekaj slanega v kar vtaknejo še hrenovko in dobiš ven neke vrste hot dog🙂

  4. M&M says:

    izgleda dobro, samo da res ni presladko.

  5. Vale says:

    M&M ni, verjemi, da ne, ker drugače ga moja malenkost ne bi jedla …

  6. Ivan Grozni says:

    M&M, žal res ni presladek. V nasprotnem primeru bi ga lahko jaz celega pojedel – zdaj pa sem moral delit😦

Leave a Reply

