Humpolec, race in Kozel …

Potovanje od Brna do Prage je bilo začrtano v znamenju petih postojank in prva od njih je bilo mesto Velké Meziříčí. Ker sva bila prezgodnja za ogled tistegaočemernesmempisat, sva se sprehodila skozi star mestni trg in se ustavila v eni od cukrarn (beri slaščičarn), ki naju je naravnost očarala. Bila je takšna, kot so bile v času Titeja naše. No, na Češkem so po večini še vedno vse takšne, v njih pa najdeš marsikaj tudi, če nisi ravno ljubitelj sladkega. Sama sva vzela kar párek v rohlíku (beri hotdog). Po okrepčilni malici sva se še malo podala po mestu in obema so se zasvetile oči, ko sva zagledala tole štacuno:

… in avtu je bil že takoj na začetku potovanja dobro založen s primerki za v arhiv, krigelčki in kozarčki. Cene pa smešne …

Pot sva nadaljevala skozi Humpolec, ki ga ne bom pozabila. Že res, da je mesto zelo simpatično, ampak ko bi vi vedeli kako v njem diši po ječmenovem sladu. Stala sem sredi mesta in vlekla vase tisti medeno sladkoben vonj, da mi je še brezalkoholno pivo, ki sem ga pila zaradi zakona 0,0, bilo odlično. Seveda sem zraven premagovala željo, da bi si naročila hrano, ker je namreč tudi ta presneto dobro dišala, krožniki na sosednjih mizah pa so še dodatno vzburjali brbončice.

Ampak sva jo ucvrla med njivami krompirja naprej do Kacova. Naj vas pri tem opozorim. Pri vožnji po čeških magistralkah in vaških cestah pazite na zajce in fazane. Le-ti se prav radi sprehajajo ob in po cestah in niti najmanj ne trzajo na avtomobile, hupanje ali kakšno drugo pregovarjanje, da je za njih bolje, da bi se umaknili nazaj na polje. Verjetno je temu botrovalo tudi dejstvo, da sva se vozila tam ravno v času pomladi, ko se žwave parijo in osvajajo. Bila sva obzirna. Vsakega sva lepo pozdravila, se mu zahvalila, da se tako javno razkazuje in šla dalje. Ampak to sploh ni bilo vse. V Kacovem, ko sem čakala ob rečici, ki teče skozi, Ključno podrobnost, ki je navezoval stike z domačini, so me prisrčno sprejele race. Očitno sem jim delovala njihova. Vmes sta se dve še prav grdo stepli, po večini pa so racale okoli mene in mi nekaj govorile, ampak kdo bi jih razumel, jaz sem ipak ofca.

Moja nestrpnost pri odhodu iz Kacova je naraščala saj sva se bližala Kozlu oziroma Velkim Popovicam (Kozel je moje omiljeno češko temno pivo). V želodcu je že pošteno krulilo in moram vam priznati, da sem kljub zakonu 0,0 spila enega malega. Kesam se, nisem se mogla zadržati, pa še pri hrani sem se pošteno zajebala. Kljub temu, da sem vehementno trdila, da razumem 50% češčine, sem v vsej svoji furjavosti naročila čisto navaden ljubljanski zrezek. Sicer moram pri tem poudarit, da je bil odličen, ampak vseeno, ljubljanski zrezek sredi Češke, lepo vas prosim no. Ključna podrobnosti mi je pri vsem mojem jadikovanju nato prostovoljno zamenjal s svojo svinjino v omaki. Pri tem naj še povem to, da so Čehi smešni. Če se jim zdi, da knedli kot priloga ne pašejo k glavni jedi vam to povedo in vztrajajo, da naročiš nekaj drugega. Tako sem tudi zraven svinjine v omaki glodala pomfri. Še zdaj sem malo jezna nase. Bilo je dobro, ampak pomfri na Češkem? Lepo vas prosim, isto kot ljubljanski zrezek na Češkem, no.

Zadnja postojanka pred Prago so bile Průhonice, ki so znane predvsem po svojem arboretumu in so turistično zelo oblegane, kar se pozna tudi po cenah v oštarijah.

V Prago sva uletela okoli pete ure popoldan in po navodilih, ki jih je imel hostel, v katerem sva imela rezervirano sobo, je bila pot do njega sila enostavno. Seveda se je izkazalo, da temu ni tako, ker navodila:

  1. niso bila točna,
  2. ker so v becirku kjer se hostel nahaja zaprli pol ulice in je bila smer vožnje obratnosorazmerna s tisto, ki sva jo imela v glavi in na papirju.

Po cca pol ure lutanja in spraševanja: “Pardon, kje to je?” sva le prispela. Na prvi pogled je hostel deloval sila simpatično, vendar se je hitro izkazalo … no o Smrdljivem hostlu in polurnem zajčjem seksanju v nadaljevanjih …

About Vale

Nesojena zvarkarca ...
This entry was posted in ... kulinarično, ... popotniško and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

