Ali res lahko vsi vse?

V današnjem času izjemne konkurence in izjemnega kapitalizma je možno vse in vsi lahko počnemo vse.  V spodnji prispevek lahko po želji vstavite tudi kaj drugega, na primer smučanje, jadranje, ipd.

Motorizem je v naši državici v zadnjih letih v velikem porastu. Cene motorjev so se znižale, predvsem rabljenih in marsikdo si lahko privošči dvokolesnik. Pri tem marsikdo ne pomisli, da z nakupom dvokolesnika že zdaleč nismo naredili vsega. Ljudje pozabljajo, da je poleg registracije potrebno dvokolesnik tudi vzdrževati (redni servisi, redna menjava gum, mazanje ketne, preverjanje tlaka v pnevmatikah, preverjanje olja, ipd.), da ne govorimo o tem, da marsikdo čisto pozabi, da je to šport/hobi, za katerega potrebujemo tudi opremo. In tu se mi zadnje čase  pošteno obrača želodec.

V raznih trgovskih centrih v začetku pomladi ponujajo motoristično opremo za tako nizko ceno, da mora  biti človek že malo neumen, da ne pomisli pri tem iz česa ta oprema je in koliko je kakovostna. Primer. Lidl prodaja motoristične čelade za borih 44 €. Komplet opremo (hlače, čevlje, jakno, rokavice, čelado, pa še motoristično spodnje perilo in ščitnik za hrbet) pa že za 300 €. Pri tem se ljudje sploh ne vprašajo, koliko varna je čelada, kako nam bo v tej čeladi pihalo v sinuse in žvižgalo okoli ušes, ali nas bo ob prvem močnejšem dežju premočilo do kosti, ali bom ob padcu imel zvite vse gležnje in potolčene vse členke, ker nimam ustrezne zaščite, da o vseh ostalih poškodbah niti ne razmišljam in pišem.

Slabo mi je, ko poslušam nadebudne mladiče, ki so spravili skupaj denar za svoje cestne mašince in potem modrujejo kje bodo dobili čelado za 100 evrov, pa še to je preveč in da so kavbojke čisto vredu za na motor, ker da jih nič ne prepiha v njih. Slabo mi je, ko vidim folk v trgovskih centrih, kako z navdušenjem kupujejo ponujeno motoristično opremo in se pomenkujejo kako je lepša od prestižnih moto znamk, ki si jih ne morejo privoščit oziroma se jim zdijo občutno predrage.

Zakaj hudiča se nekdo gre luksuz, ker motorizem je luksuz, če si ga v resnici ne more privoščiti? Kako se lahko nekdo spusti tako nizko, da si kupi čelado, ki nima osnovih elementov varnosti, zato ker je poceni in lepa, ne da bi pomislil nase? Kaj se ti ljudje sploh nimajo radi? 

In potem vidiš pojave na motorjih, ki izgledajo kot helijevi baloni, ko jim tisto jakno, ki so jo ugodno kupili, veter napihne, hlače pa veselo opletajo naokoli. In vidiš te pojave, ki so v prvem dežju celi premočeni, še skozi čelado jim spušča voda in se čudijo zakaj. In slišiš te pojave, če bi bilo pametno, da si dajo v ušesa čepke, ker jim med vožnjo čelada povzroča čisto preveč hrupa.

Tako kot padajo v naši družbi vsi standardi, tako padajo tudi standardi v stvareh, ki so nekoč veljale za luksuz, sedaj pa so zaradi nizkih cen dostopne vsem.

Preden si kupite motor in preden kupite vso potrebno opremo se vprašajte kaj se bolj splača, poceni oprema ali čimbolj varna in prijetna vožnja? Ne bodite skopuški do svojega lastnega zdravja in življenja. Ne splača se.

Sicer pa, zakaj se sploh razburjam. Vsak se naj zase briga. A ne?

Slika sposojene od http://www.lilgeocartoons.com/carpost/

About Vale

Nesojena zvarkarca ...
This entry was posted in ... razmišljanja. Bookmark the permalink.

5 Responses to Ali res lahko vsi vse?

  1. Pervy says:

    AH, vse pride z leti. Ko sem jaz začel z mopedom in prvim motorjem (250 pri 16-ih)je bila čelada samo zaradi policajev, zato si probal najt čimbolj minimalno da se je vidlo kdo sploh si. frajer si bil če si imel ledvični pas ampak to zato ker je zgledal bolj “profi motoristično”. Glavno da si na zadnji zic nabasal čimbolj pomankljivo oblečeno deklico, ki si upal da jo bo premrazlo, da med vožnjo na hrbtu čutiš njene bradavice (itak si imel gor samo T-shirt) in jo je potem treba malo objet in zagret. Priznam, da so bile te deklice prekleto naivne, da ne rečem butaste ko so se vozile z nami, saj smo tekmovali kdo je večji frajer in ponavadi itak še kaj spili.
    Tudi pri 19-ih ko sem nabavil prvi večji motor (650 čoper jasno) je bila oprema zadnja briga, itak so vsi kul tipi v filmih vozili v kavboj škornjih, kavbojkah, leder jakni in odprti čeladi (jebemti policaje če bi bilo toliko bolj kul pustit dolgo čupo da ti plapola v vetru). sicer sem imel leder kombinezon (hvala skrbna mama da si ga kupla – sam ga nebi) ampak imel sem ga samo za daljše ture.
    Prva streznitev je prišla na srečanju v Varaždinu ko nas je po poti pral dež in sem prišel tja cel premočen, odlimal mokro ruto iz obraza (odprta čelada jasno!) in zagledal tipa brez zobov ki se mi smeji.
    “E dečko i ja sam bio taki frajer kad sam bio mlad. Onda sam fasal granolom i otišli so zubi!”
    Ko je malo za tem v MB en tip padel ali nekam zadel (se ne spomnim) z odprto čelado in zato fasal rekonstrukcijo celega obraza pa sem hitro letel po prvo totalno ne-kul zaprto čelado. sledila je še želva in počasi celotna oprema, ampak moreš to doživet (na srečo nisem nikoli ubrisal), more te premočit in nazebst ali bolet glava od slabe čelade, da ti počasi kapne.

    zato danes vseh teh mladcev niti ne obsojam preveč, kvečemu ostale izkušene, ki se družijo z njimi. lahko bi jim vsaj namignili.

    ne razumem pa oseb srednjih let ali tistih v zrelih, ki se odločijo za tak hobi in potem kupujejo tako robo, za te bi pričakoval, da poznajo kak a-test ali imajo dovolj pojma o varnosti, saj verjetno ko kupujejo avto preverijo koliko aibagov ima. no mogoče pa tudi avte kupujejo samo po “ceni” ali barvi.
    sicer pa mi je vseeno, dokler ne delam na urgenci ali jih ne bom skupaj pobiral po cesti to ni moj problem.

  2. _maxxi_ says:

    … Vale, na svojih šalcah imaš večinski odgovor!

  3. Vale says:

    Saj Pervy ravno o teh slednjih sem po večini govorila.

    @Maxxi na mojih šalcah pa že niso😛

  4. Zelo všečna objava, a kaj ko ne bo verjetno nobenga nadebudnega mladca prepričala, da si bo nabavil opremo za 1000 ali več evrov. Jaz osebno sem si , ko sem pred pol leta kupil motor obljubil, da takoj, ko privarčujem za opremo, le to tudi kupim. In znesek, ki sem ga odštel za motor in kasneje še za opremo je bil na štartu v glavi in sem ga bil pripravljen dat za to. In sem zapravil mislim da okoli 750 E samo za obleko, čakam pa še čelado ki bo nekje 350 €. Drago, ja, ampak dolgoročno gledano oz.gledano z vidika varnosti ne. Žal pa je takšnih, ki bi razmišljali na tak način zelo malo.

    Glede tistih čelad v Lidlu pa samo LOL. Sem videl v katalogu in si mislil svoje…

  5. Pingback: Perverzni 666 … « Ukročena trmoglavka …

Leave a Reply

