Abnormalna malica …

Na Koroškem je pač tako, da kosilo ni kosilo, če ni na krožniku mesa. Ponavadi je zraven krompir, pa solata, pred tem pa še župa. In mojih sorodnikov pač ne morem prepričat v karkoli nasprotnega. Na primer v to, da je lahko sladko kisli piščanec odličen, da se zraven govedine odlično poda riž s curry-em … Verjemite, sem poskusila.  Bili so zgroženi.

Meso se speče na svinjski masti ali pa se spoha. Vse ostalo je en drek. Pika.

Solata se zabeli z bučnim oljem, jabolčnim kisom in česnom. Vse ostalo je drek. Pika. Če slučajno po pomoti uporabim oljčno olje, me oče vedno vpraša, zakaj sem dala na solato pokvarjeno čebulo.

Krompir se zresta na ocvirkih ali speče z mesom v pečici. Vse ostalo je en drek. Pika.

Juha se skuha iz govedine. Sploh pozimi. Vanjo se vkuha rezance, ribance, vlivance ali knole. Vse ostalo je drek. Pika.

Pa smo za vikend, ki je minil, praznovali. In je Vale pripravljala vse kar se kulinarike tiče. In je že mislila, da bo naredila pravo svatovsko kosilo:

  • goveja juha z rezanci,
  • popečena govedina iz juhe, restan krompir z ocvirki, kruhov hren in
  • palačinke (no, te niso v svatovskem kosilu, ampak nekako gredo skozi).

Pa je bila komanda: “Hočemo pečene svinjske krače. Vsak svojo. Vse ostalo je drek. Pika.”

Kar slabo mi je bilo, ko sem jih postavljala na pladnje in zraven dajale priloge. Ampak, če si žlahta nekaj omisli, tako naj bo. Vse ostalo je drek. Pika. Zraven je še vsak dobil folijo, da si jo je zavil, za domov kakopak. Tri v vrsto sem se igrala po mizi.

No, vsaj pri kruhu sem imela proste roke. In še pohvalili so ga. Kajzerce in štručke, po sledečem receptu:

4 lončke bele moke
2 lončka mešane moke
1/3 lončka semenk
2 žlički sladkorja
1/2 zavitka svežega kvasa
1 žlička soli
2 žlički olja

Mesi, mesi, mesi, mesi. Pusti vzhajat cca pol ure do 45 minut. Razvaljal na pol centimetra debelo, nareži na kvadratke. Kajzerce narediš tako, da vsak rob zatakneš proti sredini, štručke tako, da iz enega roba zviješ kvadratek proti drugemu.

Zložiš na pekač in pustiš vzajati dokler se ti pečica ne ogreje na 180 stopinj. Namažeš z ražvrkljanim jajcem, posuješ z lanenim semenom in sezamom. Pečeš 25 min.

Zanima koga kako spečeš krače? Greš k sosedu, ki ima mesnico, mu poveš, da želiš 10 lepo hrustljavo pečenih krač in jih naslednji dan še sveže dvigneš. Pri tem zasmradiš cel avto in pol bajte. Čeprav moram priznati, da so bile dobre …

About Vale

Nesojena zvarkarca ...
This entry was posted in ... kulinarično. Bookmark the permalink.

16 Responses to Abnormalna malica …

  1. kamelonka says:

    Hm, ste pri vas že imeli veliko noč??
    Kruhki pa izgledajo res sljastni!🙂

  2. Vale says:

    Ja, sem jajčka pobarvala🙂 kurja … če je že vse skupaj bilo abnormalno, so pač še jajca bila🙂

  3. kamelonka says:

    Pred enim tednom so v avstrijskih trgovinah že prodajali tista pobarvana!

  4. napo says:

    heh, morš mislt, kakšna scena je bla na moji ohceti, ko je slavc na mizo prinesel hud hud rostbif v kosu in ga začel rezat … ko so moji koroški žlahtniki videli, da je na sredi še krvav, jih je skoraj fršlok … ga je moral lepo dat nazaj na vroče in spečt do konca … ker drgač je za en drek … tri pike🙂

  5. Sandi says:

    tisti krompir, pa svinjina, pa župa so mi pa zdajle nabili slino na gobec…😀😀😀

  6. Vale says:

    @Kameleonka, če boš imela čas:
    – naj testo 1x vzhaja, potem ga nežno oblikuj v hlebček in zavij (ne pretesno, ker bo ven zlezlo) v folijo in ga postavi čez noč v hladilnik. Zjutraj ga samo zvališ na pekač, premažeš z vodo (za hrustljavo skorjico) in spečeš. Ven pride tak izredno mehek, ampak ne penast kruhek. Meni je ostalo testa od rogljičkov in kajzerc, pa sem ga dala v hladilnik in potem zjutraj spekla. Odlično, ti povem.

  7. Vale says:

    @Sandi, pejdi domov kuhat🙂

  8. klimbra says:

    Ma…..sej sem vedu……da si nadvse iznajdljiv deklič.

    Jaz se na tak način pečenja krač…….sigurno nebi spomnil!!!!!!!!!!!!!

    p.s……bi bilo pa fino videt, kakšne bi sčarala ti……lastno ročno😉

  9. Vale says:

    Klimbra, če bi bilo število krač manjše, bi jih spekla brez problema. 10 krač pa se mi res ne da pečt v pečici po trikrat …

  10. klimbra says:

    😉
    …..poanta je bila na tem………kako lepo bi bilo poizkusiti kračko……s tvoje pečice…..

  11. Pingback: povečava « kruh & vino

  12. mojcej says:

    mmm, kaki lepi kruhasti lulčki!😉

    kračke iz domače pečice (sploh če imaš uno grill funkcijo) so imenitne… če ti še mesar kračino kožo nareže na ene take lepe kvadratke, ki se potem spečejo v fino hrustljave ocvirčke…mmmm, nebesa!

  13. Pingback: Koroški mini calzone … « Ukročena trmoglavka …

  14. Pingback: nu kuks on d blogz! « kruh & vino

  15. šuši says:

    oh, poznana zgodba. Nekako sem uspela prešmuglati basmati v kuhinjo, uzakonila, da se ga dela na olivnem olju (po nezaslišnem dogodku, ko je bil narejen na gosji masti), dala v uporabo sojino omako.

    Ampak: pozimi se jedo krvavice, restanc na svinjski masti in kisla repa/kislo zelje.

    In pri kosilu brez mesa se nekako najde popečena slanina.

    Sicer me krače ne ganejo, zelo pa so mi všeč kajzerce. Mmmmm …

  16. Pingback: Abnormalno drugič … « Ukročena trmoglavka …

Leave a Reply

