Pita zeljanica …

Ki smo jo zmešali s čisto navadnim burekom in dobili mesno špinačno kombinacijo …

… na kulturni praznik me je klicala MNB (Moja Najljubša Bjonda), ki ga je po svoje proslavljala v Trstu v šopingu ter me seznanila, da imajo v štacuni bajno lepo špinačo po nur uno ojro za kilo. Kakopak sem jo naročila cca pol kile. Ipak sva dva, pa je več ne rabiva, zamrznjene zadeve pa mi niso ljube.

In res, dobila sem lepe mičkene špinačne liste, ki mi jih je predala v omiljenem kafiču ob 23.oo uri zvečer. Vse skupaj je izgledalo jako čudno. Predstavljate si, da gledate dve bjondi, ki za šankom pijeta viljamovko, na kar ena potegne iz svoje gromozanske torbice vrečo neke zelene zadeve ter jo pod šankom poda drugi, ki odpre vrečko, povoha zadevo, ter jo spravi v svojo manj gromozansko torbo. Nato obe na dušek spijeta viljamovko in ena si nato naroči še pivo. 

No, ker je bila špinača je bil drugi dan namenjen za pito zeljanico. Kljub špinači pa se mi je frkalo (beri zvijalo) in ker se mi je prvič frkalo špinačo, sem za vsak slučaj sfrkala zraven še malo mesnega bureka, kar se je na koncu izkazalo za izvrstno kombinacijo.

Malo smole sem imela pri testu. Ni bilo ravno časa, za pripravo lastnega vlečenega testa (po pravici povedano, ga nikoli ni, ker če je, vse skupaj pristane v smetnjaku), pa smo skočili ponj v štacuno. Imeli so še samo par paketov svežega, zamrznjenega pa ne maram. Ni bilo navito, ampak zloženo, zato se je med zvijanjem lomilo, ampak burek in zeljanica sta bila vseeno odlična.

Za zeljanico rabite:
300 g vlečenega testa
500 g sveže špinače
2,5 dcl kisle smetane
2,5 dcl sladke smetane oz. smetane za kuhanje
1 jajce
sol
250 g masla

Kot se za burek in pite spodobi najprej razpustite na zmernem ognju maslo in si pripravite čopič s katerim nato mažete vsak list testa posebej. Nanj potem do polovice nadevate oprane špinačne listke (nič ni narobe, če so še malo mokri), jih osolite ter pokopate z zmesjo obeh smetan in jajca. Nato fajn zvijete.

… zvitek nato polagate v z maslo pomazan pekač, lahko pa jih tudi zlagate v pekaču, če vam zvijanje ne gre od rok.

Ko tako zvijete vse do konca pito še enkrat premažete z maslom in jo, trik, zalijete po vrhu s pol decilitra mleka ali vode, da testa med poečenjem ne izsuši preveč. Pečico segrejete na 150 do 180 stopinj (odvisno kakšno pečico imate) ter pečete pito, dokler ni pečena (od 30 do 45 minut). Ko je pečena, jo še vročo pokrijete z alu folijo in pustite najmanj pol ure, da si spočije od vsega zvijanja.

About Vale

Nesojena zvarkarca ...
This entry was posted in ... kulinarično. Bookmark the permalink.

4 Responses to Pita zeljanica …

  1. jackie says:

    A takole vidve špinačko švercata? Pa čestitke in hvala za podroben zapis recepta, saj veš slika pove več kot tisoč besed … (to velja zlasti za tako spretne v kuhinji kot sem jaz). Pozdrav

  2. Vale says:

    Jackie – švercava jo ravno je, je pa res, da jo kar pogosto zvijava🙂

    V Bosanskem kuvarju piše, da je treba repke od listkov stran pocufat pa iz njih juho pripravit. Pa nam ni bilo do juhe, niti do cufanja repkov in smo jih kar zraven zvili, pa niso nič motili …

  3. Pingback: Zeleno, ki te ljubim zeleno … « Ukročena trmoglavka …

  4. Pingback: Pite in bureki n-tič … « Ukročena trmoglavka …

Leave a Reply

