Boza …

… no, pa sem v Sarajevu spet odkrila nekaj novega. Ime ji je boza, gre pa za osvežilno pijačo iz koruzne moke. Sicer večini ni bila všeč, sem pa zato jaz spila vso tisto, ki je drugi niso, name pa je delovala kot red bull, dala mi je krila. Okus ima kiselkasto mokast. No, morate poskusiti.

Naredi se takole:
Kilogram koruzne moke prelijemo z desetimi litri mlačne vode in pustimo čez noč, da počiva. Naslednji dan zmes zavremo in kuhamo 2 uri ter vmes non stop mešamo ter pazimo, da se ne prismodi/zažge. Nato jo ohladimo. Vmes zamesimo 10 gramov kvasa z malo vode ter počakamo, da vzhaja (cca 30 min). To vmešamo v ohlajeno zmes, premešamo in zopet pustimo čez noč, da počiva. Naslednji dan bozu precedimo skozi najbolj gosto cedilo, ki ga prekrijemo še z dvema slojema gaze.  Dodamo pol kile fruktoze, nalijemo v steklenice in postavimo na hladno (najbolje v hladilnik).

Tako pripravljena boza je uporabna pet do sedem dni, saj v procesu fermentacije in vrenja postaja iz dneva v dan bolj kisla.

Mene je navdušila in jo bom poleti pripravila. Resnično osveži in poživi.

O bozi še tukaj.

About Vale

Nesojena zvarkarca ...
This entry was posted in ... kulinarično. Bookmark the permalink.

5 Responses to Boza …

  1. kameleonka says:

    Me prav firbec matra kakšna pijač je to, čeprav mi ne deluje ravno sljastno. No, nikoli ne veš!

  2. napo says:

    that bosnian booze sounds and looks good! … jeba je samo nabit v hadilnik deset litrov pijače naenkrat, sploh poleti, ko ti zaradi tega lahko zmanjak placa za pir … to pa ni v redu …

  3. Vale says:

    No, pri nas zamenjat bozo s pirom sploh ni mogoče. Se pa poigravam z mislijo, da bi jo s polovično količino že kar sedaj pripravila in jo postavila v klet, morebiti pa bi bil tudi balkon dovolj hladen?!? Lahko pa jo komunsko skuham in odstopim vse kar ne gre v hladilnik prijatolom …

  4. Vale says:

    BTW … tistim, ki je všeč pšenično pivo (jaz ga obožujem) bo všeč tudi boza …

  5. Ivan Grozni says:

    tale zvarek pivu ne seže niti do gležnja. In JA, NAPO, absolutno je tako in nič drugače, kot si napisal. Dodal bi samo, da to tudi pozimi ni okej.

Leave a Reply

