Sveže žemljice …

Ključna podrobnost je pri svojem omiljenem frendu Mencu dobil v dar zajeten kos domače vratovine … že sam pogled nanjo je človeku povzročil občutek nezimerne strastne lakote … odločila sva se, da kaniva krstno zagristi vanjo v soboto zjutraj in ker mi domišljija ob dobri hrani dela nadpovprečno, sem zraven najprej zagledala sveže, frišne, lepo hrustljave žemljice … takšne, ki jih v trgovinah skorajda ne dobiš več, zatorej sem si rekla: “Mesi sine, mesi,” zavihala rokave in v skledo presejala:

3 lončke moke, en zavojček suhega kvasa (vem, vem, sveži je boljši, ampak ga ni bilo pri roki), polovico čajne žličke soli, dve čajni žlički sladkorja, 1 lonček ravno prav tople vode in dve žlici olivnega olja … vse skupaj je (lena sem, kaj češ) romalo v kruhomat na program “testo” ter se lepo mesilo pod mizo uro in pol, ko sem ravno prav voljno in še toplo obrnila na pomokano površino, ga še malo sama pomesila, ga ljubko potrepljala, ljubko zavila v folijo in ga pustila vzhajati … po kakšni uri in pol sem iz kupčka napravila deset majhnih žogic, jih zložila na pekač, ki sem ga obložila s peki papirjem in pustila, da rastejo … po pol ure rasti sem vzela leseno kuhalnico z ozkim ročajem in z le-tem vsako žogico lepo razpolovila skoraj na pol … pečico sem segrela na 170 stopinj,  čisto spodaj butnila lonček z vodo (le-ta poskrbi, da je skorjica hrustljava), vanjo pa razpočene žogice, po domače žemljice … pekla sem ji do zlato rumene barve (cca 25 minut, odvisno kako velike so) … na koncu so bile bolj podobne sočnim hrustljavim riktam, kot žemljicam …

K Mencovi vratovini so se odlično podale, kot tudi pečena vložena paprika, vložene kumarice in naseckan sir. Odlično pa so se podale tudi k popoldanskemu golažu, ki je v pripravi (beri pri rezanju čebule) povzročil neizmerno jokanje s strani nesojene kuharice, ampak se je splačalo, ker smo ga jedli z vilico, tako lepo gost je bil …

About Vale

Nesojena zvarkarca ...
This entry was posted in ... kulinarično. Bookmark the permalink.

5 Responses to Sveže žemljice …

  1. klimbra says:

    1 lonček…..cca koliko je to v dkg, dl….?
    Sklepam da si uporabila cca 0,5 kg moke.

  2. Onkel PEPE says:

    Tokrat Klimbroid za spremembo ni ponujal svoje base za v žemljico. Nekaj je hudo narobe…

  3. vale says:

    Klimbra merice z lončki so kul, ker ne rabiš tehtat. Vzameš lonček (moji imajo ponavadi 2 dcl) po želji (tvoj lahko ima tudi liter) in na tri lončke moke pride lonček vode. Simpl ko pasulj … brez tehtanja …

  4. vale says:

    Pepe … njegova basa ima zdaj svojo žemljo in naj tam čim dlje ostane😛

  5. klimbra says:

    Hwala Valči……..sem predvideval nekakj takega.
    Že dolgo sanjam o “doma narejenih” žemljicah……namreč……te trgovinske so čedalje bolj zanič.

Leave a Reply

