Vse …

Imtiaz Dharker
Rekli bodo: Ta zagotovo ni iz naših krajev

Kadar ne moremo razumeti,
zakaj zažigajo knjige,
trgajo slike,
ko ne prenesejo pogleda
na golega boga,
ko prepovedo film
in stole uničujejo, da bi prekinili predstavo,
pa jih vprašam, zakaj,
se samo nasmehnejo in rečejo:
Ta zagotovo ni
iz naših krajev.

Kadar govorim po telefonu
in požiram samoglasnike,
ko so soglasniki trdi,
pa bi jih morala mehčati,
bodo v hipu razumeli,
si bodo v hipu pojasnili,
si bodo v hipu razložili
v svoje zadovoljstvo,
z jeziki bodo tlesknili
in rekli:
Ta zagotovo ni
iz naših krajev.

Ko se mi ustnice vihajo navzgor
namesto dol,
ko si ogrnem prti
in grem v mesto,
kadar me pričakujejo črnko,
slišijo, da sem lezbo,
ne bodo presenečeni,
zmrdnili se bodo
in rekli:
Ta zagotovo ni
iz naših krajev.

Kadar se nabašem z olivami
in pljuvam peške,
kadar v operi zeham
med tragičnimi prizori,
ko se polulam v vinogradu,
kot da bi bila sredi Bombaja,
in razkazujem svojo nago rit,
obraz zakirt
in se semij v dlani,
se bodo obrnili stran,
zmajali z glavami:
Nič drugega ne zna,
to bodo rekli,
Ta zagotovo ni
iz naših krajev.

Mogoče so kraji,
kjer živimo vsi
mi čudni,
ki ne znamo
spoštovati starih zamaščenih bebcev,
sleparjev in morilcev
v uniformah,
ki jim dajejo pravico,
da mahajo z zastavo,
se prsijo,
nam na vratove stopajo
in se izneverjajo lastnim pravilom.

Ampak od tod, kjer smo,
se to niti ne zdijo kraji,
bolj razpoka,
ki se širi med mejami
za njihovimi hrbti.
Prav tam živim.
In veseli me reči:
Nikdar se nisem priučila vaših običajev,
ne pomnim vašega jezika
in vaših potov ne poznam.
Zagotov sem
iz drugih krajev.

(Prevedel Peter Svetina)

About Vale

Nesojena zvarkarca ...
This entry was posted in ... meni ljubo. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

